HMAP World Story
쿠로후네 사건 (페리 원정, 1853)
1853년 미국의 제독 페리가 이끄는 미국 해군 동인도 함대의 증기선 2척을 포함하여, 함선 4척이 일본에 내항한 사건이다. 당초 구리하마에 내항했지만 당시 구리하마 항구는 모래사장으로 함선이 접안할 수 없었기에 막부는 에도 만 우라가(지금의 가나가와현 요코스카시 우라가)로 유도했다. 제13대 밀러드 필모어 미국 대통령의 국서를 막부에 전달했고, 이듬해 '미일화친조약'(가나가와 조약) 체결에 이르렀다. 일본에서는 주로 이 사건에서 메이지 유신까지를 ‘막말’(막부 말기)라고 부르고 있다.
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Perry Expedition (1853)
The Perry Expedition was a diplomatic and military expedition to the Tokugawa Shogunate, involving two separate voyages by warships of the United States Navy, which took place during 1853–54. The goals of this expedition included exploration, surveying, and the establishment of diplomatic relations and negotiation of trade agreements with various nations of the region; opening contact with the government of Japan was considered a top priority of the expedition, and was one of the key reasons for its inception.
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ⓢ Matthew C. Perry (1794-1858) / 페리 제독
매슈 페리 (1794-1858)
페리는 미국의 함대사령관이며 그의 형은 올리버 페리이다. 쇄국정책을 펼치던 일본의 에도 시대에 함대를 이끌고 무력시위를 하여 가나가와 조약을 체결하여 일본을 개항시킨 인물이다.
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Matthew C. Perry (1794-1858)
Matthew Calbraith Perry was a commodore of the United States Navy who commanded ships in several wars, including the War of 1812 and the Mexican–American War. He played a leading role in the opening of Japan to the West with the Convention of Kanagawa in 1854. Perry was interested in the education of naval officers and assisted in the development of an apprentice system that helped establish the curriculum at the United States Naval Academy. With the advent of the steam engine, he became a leading advocate of modernizing the U.S. Navy and came to be considered "The Father of the Steam Navy" in the United States.
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